Obe automobilky chcú vytvoriť štvrtého najväčšieho výrobcu vozidiel na
svete, čo by im pomohlo zvládnuť spomalenie dopytu a zdieľať náklady na
výrobu ekologickejších vozidiel, ktoré budú spĺňať prísnejšie predpisy o
emisiách.
Dohoda spojí talianske a americké značky, ako sú Fiat, Maserati, Jeep,
Dodge, Ram a francúzsky Peugeot, Citroën a tiež Opel a DS pod jednou
strechou.
Európska komisia má ale obavy z vysokého podielu zlúčenej spoločnosti na trhu s malými dodávkami.
„V mnohých krajinách je spoločnosť PSA alebo Fiat Chrysler
Automobiles už lídrom na trhu ľahkých úžitkových vozidiel a ich zlúčenie
by viedlo k odstráneniu jedného z hlavných konkurentov,“ uviedla EK.
Podľa Komisie môže dohoda obmedziť hospodársku súťaž v Belgicku,
Chorvátsku, Českej republike, Francúzsku, Grécku, Maďarsku, Taliansku,
Litve, Luxembursku, Poľsku, Portugalsku, na Slovensku, v Slovinsku,
Španielsku a Spojenom kráľovstve. Stanovia tiež konečný termín na
rozhodnutie na 22. októbra.
Oba koncerny potvrdili, že ich cieľom je uzavrieť dohodu o zlúčení do konca 1. štvrťroka 2021.
„Keďže ďalej napredujeme prostredníctvom našich medzipodnikových
projektových tímov, budeme podrobne informovať EK a ďalšie regulačné
úrady o podstatných výhodách navrhovanej fúzie pre našich zákazníkov,
európsky priemysel a každú z firiem,“ uviedli v spoločnom vyhlásení.
Obe automobilky počas predbežného skúmania dohody odmietli ponúknuť
ústupky, ktoré by zmiernili obavy úradov z narušenia hospodárskej súťaže
v EÚ.
Ich dohoda už dostala zelenú v Spojených štátoch, Číne, Japonsku a Rusku.